Lediga tjänster
När vi har lediga tjänster hittar du dem här på hemsidan. Nu rekryterar vi hamnarbetare inför sommarsäsongen 2025!
Lediga jobb
Vi rekryterar!
Vi söker dig som kan arbeta heltid hos oss på Färjeservice under sommarsäsongen 2025 och/eller timmar vid behov.
Som hamnarbetare är det du och dina kollegor som utför det praktiska arbetet gentemot hamnens kunder, tex lastning och lossning av lastbilstrailers, förtöjning av fartyg vid ankomst och avgång samt dirigerar trafik för att alla passagerare och all last ska komma rätt. Du jobbar också med visst underhåll av hamnområdet. Det är viktigt att vara en säker förare och en god lagspelare för att ditt arbetslag ska kunna jobba effektivt. Att vara öppen, social och kunna flera språk är bra eftersom du kommer att träffa många olika människor under en arbetsdag.
Hamnarbetet innebär att du roterar på olika arbetsuppgifter och i alla dessa är din och dina kollegors säkerhet av största vikt.
Hamnen är en mansdominerad arbetsplats och vi ser gärna kvinnliga sökande.
Baskrav för tjänsterna:
- gymnasiekompetens eller motsvarande
- datavana
- körkort C, giltigt YKB samt körvana
Det är meriterande om du utöver baskraven har:
- Körkort för buss, körkort D
- ADR
- talar och förstår danska och/eller polska
Hur ansöker jag om en ledig tjänst?
Du ansöker om en ledig tjänst genom att skicka ditt CV tillsammans med ett personligt brev. Innan du ansöker, läs noga igenom vilka baskrav vi frågar efter och försäkra dig om att du uppfyller dessa.
Vi behandlar inte din ansökan om du inte uppfyller de baskrav vi frågar efter.
Hur ser rekryteringsprocessen ut?
Vi registrerar alla ansökningar och dess innehåll i vår interna databas. Det inkluderar de personiga uppgifter du lämnat genom ditt CV. Informationen sparas så länge rekryteringsprocessen pågår, men som längst 6 månader efter din ansökan eventuellt blivit avslagen.
Efter registrering gås samtliga ansökningar igenom och de som ej uppfyller behörihets- eller kompetenskrav sorteras bort. Dessa sökande får besked om detta direkt. Övriga sökande bedöms utifrån efterfrågade baskrav, erfarenheter och kompetenser och de som bedöms mest lämpade kallas på intervju.
Efter en första intervju söker vi mer information om de intervjuade vi vill gå vidare med. Vi gör en onlinesökning, besöker eventuell LinkedInprofil och ber om referenser. Efter godkännande av de sökande inhämtar vi även information om eventuella tidigare domar och tar en kreditupplysning. Denna information sparas varken i fysisk eller digital form.
Chefer och andra nyckelpositioner rekryteras genom rekryteringsföretag och då förekommer även test.
Den/de sökande som nu är intressanta för att erbjudas tjänsten kan nu bli kallade på ytterligare en intervju.
När får jag besked?
När en sökande har erbjudits anställning, tackat ja och undertecknat anställningsavtalet informeras övriga sökande per mejl att rekryteringen är avslutad. De sökande som varit på intervju meddelas via telefon. Detta kan ta olika lång tid beroende på antalet sökande och antalet intervjuer som genomförs.
Intresseanmälan
Finns inga lediga tjänster att söka kan du ändå göra en intresseanmälan. Skriv då Intresseanmälan i ämnesfältet, ange vad för sorts tjänst du är intresserad av och bifoga CV och personligt brev.